donderdag 8 augustus 2013

Dag 4: BAM, zonneschijn.......... stranddag

Als 's morgens je ogen open doet omdat de het koffiezetapparaat begint te pruttelen en je door het tentdoek de zon ziet schijnen dan is dat lekker opstaan. Snel broodjes gehaald en na enkele minuten krijgen we gezelschap van ons leenkindje Lieke. Penny blijft nog in de kribbe want het is nog zo vroeg en ze is nog zo moe. Het is weer heerlijk buiten en als Lieke na het ontbijt nog even wil bijslapen is dat Prima. Annemarie en ik besluiten eens even op de fiets te stappen en richting Hellevoetsluis te fietsen. Het is prachtig en onderweg zien we heel mooie vergezichten.
Het is heerlijk weer om te fietsen en al snel bereiken we Hellevoetsluis. De terrasjes nodig uit om even te zitten en al snel geven we toe om een lekkere cappuccino te drinken. Eigenlijk wil ik ook nog even naar de Haringvlietdam maar Annemarie vindt dat een beetje te veel van het goed voor één dag. Ik waag het er wel op en word beloond voor mijn inspanningen. Een mooi fietstochtje en ik ben niet de enige die per fiets over de dam wil rijden. Halverwege stop ik even om eens te kijken hoe het systeem met schuiven werkt. Prachtig stukje techniek wat daar is neergezet.
Aan het einde van de dam (of aan het begin) wacht een expositie over de dam. Net zo belangrijk is wellicht het restaurantje bij de expositie en ik besluit mezelf te trakteren.
Op het heenweg was het me al opgevallen en op de terugweg stop ik er even het "Quackjesstrand" bij het beroemde Quackjeswater waar lepelaars huizen en waar zelf zeearends gesignaleerd zijn.
Het blijkt maar 10 minuten fietsen vanaf de camping en samen met Annemarie lig ik de rest van de dag heerlijk tegen een duin aan in de zon. Zo went vakantievieren heel snel. Tot morgen.

1 opmerking:

  1. Hallo vakantie gangers. Wat een leuke manier om jullie vakantir perikelen te volgen. Zo te zien vermaken jullie je prima ondanks en dankzij het wisselvallige weer. Geniet nog een paar dagen en Erik, een gemiste kans.....De kuip wordt toch overal als het mooiste stadion van NL beschouwd....! Vanuit een zonnig Achterhoek (althans op dit moment) wensen we jullie nog heel veel plezier. Groeten van de Duenkies....

    BeantwoordenVerwijderen